29 március 2012

Harmadik nap

“Az, hogy milyen a boldog ember élete, gondolatai milyenségén múlik: így hát ügyelj erre! Ne fogadj be sötét, negatív gondolatokat.” (Marcus Aurelius)


A HarmoNet oldalán is érdekes olvasni valókat találtam a pozitív gondolatokról és gondolkodásról. 


Figyelj arra mit mondasz, hogy fogalmazol! Idővel ki lehet takarítani szavaid közül azokat a mondatokat, melyek negatívan programozzák az életedet.

  • Ha a gyerekedre nem szólsz rá többé így: Ne mássz fel, mert leesel! (persze hogy leesik, hisz ezt várod tőle!) hanem azt mondod ehelyett: Ügyes vagy, kapaszkodj erősen, két kézzel! – pozitív gondolkodó vagy!
  • Ha ahelyett a mondat helyett, hogy Én ezt nem tudom, azt gondolod végig, hogy tudnád megoldani, megcsinálni, pozitív gondolkodó vagy.
  • Ha ahelyett a mondat helyett: Igen de.. azt mondod inkább. Igen, és … - pozitív gondolkodó vagy!
  • Ha ebben magadra ismertél, az alábbi 12 pont Neked csak önismeretre, önmegerősítésre fog szolgálni.

A pozitív gondolkodás 12 pontja
  1. Úgy nézek magamra mindig, ahogy csodára nézni illik – mert minden ember megismételhetetlen és egyedi. (Szécsi Margit verse nyomán)
     
  2. Egyenrangúak vagyunk! - Nem helyezem magam alád, de föléd sem!
     
  3. Én én vagyok, Te pedig te! Azért vagyok a világon, hogy beteljesítsem küldetésem, nem pedig hogy megfeleljek elvárásaidnak!
     
  4. Képes vagyok elérni, amit akarok!
     
  5. Problémáim kihívások, melyeknek megoldására képes vagyok magam, vagy szeretteim segítségével
     
  6. Elérem, amit igazán akarok – olyasmit akarok, ami előnyömre válik és előre visz.
     
  7. Meg akarom változtatni ami változtatásra szorul, elfogadom ami megváltoztathatatlan – képes vagyok különbséget tenni a kettő között.
     
  8. Hibáimmal és gyengeségeimmel együtt szeretem magam – mert tisztában vagyok tökéletességeimmel és erősségeimmel. Ugyanígy tekintek másokra is! Erényem a megbocsátás.
     
  9. Fenntartom a jogot arra, hogy változtassak véleményemen, mert a fejődésem során gyakorlásra, tapasztalásra és belátásra van szükségem.
     
  10. A negatív gondolkodók, elviselhetetlen emberek, szélsőséges kritizálók számára ajándékom egy mosoly, s a magam számára ajándékom a lehetőség, hogy bármikor otthagyhatom őket.
     
  11. Szeretem magam, jól kijövök magammal, képes vagyok csendben egyedül lenni, s úgy bánok másokkal, ahogy elvárom, hogy velem is bánjanak.
     
  12. Testem, lelkem, értelmem egységet képez.
Amit próbálok alkalmazni, hogy valóban másképpen fogalmazom meg a mondataimat, gondolataimat. Tudatosan törekszem arra, hogy mindent a jó oldaláról közelítsek meg, bár ez roppant nehéz feladat, de megbirkózom vele, hiszen ez egy fontos lépcsője annak, amit elhatároztam.

További szép napot mindenkinek!!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz gondolatokat találtál! rám is fért némelyik! köszönöm :)

    VálaszTörlés